
Informacja o podpisaniu umowy o dofinansowanie
05 Sierpień
05.09.2025 r.
Informacja
Na podstawie art. 6c ust. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2025 r., poz. 733 tj.)
Prezydent Miasta Koszalina
informuje o przedłużeniu terminu do dnia 15 października 2025 r. na:
Oświadczenia są skuteczne od dnia 1 stycznia 2026 r., tj. od dnia, w którym zacznie obowiązywać następna umowa w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy i nie mogą być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy (tj. do dnia 31.12.2026 r.).
Zapisy umowy na odbiór odpadów komunalnych muszą być zgodne z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Koszalina (Uchwała Nr XII/136/2024 Rady Miejskiej w Koszalinie z dnia 17 grudnia 2024 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Koszalina).
Umowa na świadczenie usług odbioru odpadów komunalnych musi obejmować:
- odbiór co najmniej 5 frakcji odpadów komunalnych: bio, metali i tworzyw sztucznych, papieru, szkła i zmieszanych,
- częstotliwości odbioru odpadów,
- pojemności pojemników jakie będą stosowane.
Nieprawidłowo sporządzone umowy, załączone do oświadczenia, prowadzą do jego nieskuteczności.
Właściciele nieruchomości niezamieszkałych, którzy nie złożą oświadczenia o wyłączeniu się z gminnego systemu gospodarowania odpadami zostaną automatycznie włączeni do systemu zorganizowanego przez Gminę Miasto Koszalin. Aby uniknąć podwójnej opłaty właściciel nieruchomości, który nie złożył powyższego oświadczenia musi wypowiedzieć dotychczasową umowę z firmą odbierającą odpady komunalne.
W dniu 8.07.2025 r. została opublikowana informacja o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy (nieruchomości niezamieszkałe to np. sklepy, hotele, galerie handlowe, budynki usługowe i biurowe, szkoły, szpitale, przedsiębiorstwa produkcyjne i inne podmioty prowadzące działalność gospodarczą), położonych na terenie Koszalina na okres od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r. oraz wyznaczony termin do dnia 08.09.2025 r. na dokonanie powyższych czynności.
W związku z licznymi postulatami przedsiębiorców informuję, że termin ten został wydłużony do dnia 15 października 2025 r.
Niniejszą informację podaje się do publicznej wiadomości, poprzez zamieszczenie jej w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej urzędu oraz wywieszeniu na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Koszalinie ul. Rynek Staromiejski 6-7, parter oraz ul. Adama Mickiewicza 26, I piętro przy pokoju nr 26.
Pisemne oświadczenia należy składać poprzez:
- Kancelarię Urzędu Miejskiego, ul. Rynek Staromiejski 6-7, parter
(poniedziałek w godz. 8.00 do 16.00, wtorek- piątek w godz. 7.15 do 15.15),
- lub w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Środowiska, ul. Mickiewicza 26, I piętro, pok. 26
(poniedziałek w godz. 8.00 do 16.00, wtorek- piątek w godz. 8.00 do 14.30),
- lub za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski w Koszalinie,
Wydział Gospodarki Komunalnej i Środowiska
75-007 Koszalin, ul. Rynek Staromiejski 6-7,
- lub w formie elektronicznej za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej na platformie usług administracji publicznej zwanej e-PUAP lub e-Doręczenia.
wz. Prezydenta Miasta Koszalina
Beata Górecka
Zastępca Prezydenta do spraw Rozwoju Miasta
Druki oświadczeń do pobrania:
05 Sierpień
16 Lipiec
04 Wrzesień
03 Wrzesień
03 Wrzesień
02 Wrzesień
02 Wrzesień
02 Wrzesień
01 Wrzesień
01 Wrzesień
01 Wrzesień
29 Sierpień